Ce poți vedea la Cetatea Medievală Sighișoara

În mini vacanța de Paște am plecat câteva zile prin țară, să ne relaxăm și să profităm cu adevărat de zilele libere. Nu a fost prima dată când am ajuns la Sighișoara, dar, deoarece ne place foarte mult, am făcut în așa fel încât să ajungem din nou. Mai ales că Maia este acum mai mare și poate să se bucure cu adevărat de ceea ce vede și să țină minte Cetatea Medievală. Ca și prima dată când am vizitat Sighișoara, am găsit un oraș curat și îngrijit. Am ajuns seara și ne-am cazat la Hotel Korona, unde ne-am simțit foarte bine și totul a fost la superlativ.

sighișoara

O zi la Cetatea Medievală Sighișoara

Primul lucru pe care îl poți admira în Sighișoara este Cetatea Medievală Sighișoara. O cetate impunătoare, care îți ia privirea imediat ce te apropii de ea. Piața cetății este de asemenea foarte frumoasă. Acolo am găsit localuri unde am putut mânca sau bea ceva, în timp ce admiram locul. Cazare se găsește și acolo, înăuntrul cetății. Mi-am zis că, dacă ar fi să mergem și să stăm mai multe zile, mi-ar plăcea să ne cazăm acolo. Ce poate fi mai frumos decât să ieși din cameră direct în piață? Pur și simplu intri în atmosfera degajată de cetate și te bucuri cu adevărat de o experiență deosebită.

Turnul cu ceas nu trebuie ratat dacă ajungeți în Sighișoara. Prețul biletului era de 12 lei pentru adulți și 6 lei pentru copii. Acolo am putut vizita Muzeul de Istorie Sighişoara, Camera de tortură, Muzeul de Arme Medievale. Maia a fost foarte încântată de macheta orașului prezenată acolo, iar eu m-am minunat de instrumentele medicale folosite în trecut. În camera de tortură sunt expuse instrumente de tortură folosite atunci, iar ceasul este o minunăție, cu acele statuiete. De asemenea, se poate admira și mecanismul ceasului, unde ne-am încurcat câteva minute bune studiindu-l.

turnul cu ceas sighisoara

Turnul cu ceas Sighișoara are 64 metri înălțime, 6 nivele și se urcă prin interior, pe niște scări înguste. Dar, deoarece peste tot am avut ce vedea, nu mi s-a părut că am făcut un efort deosebit. Priveliștea pe care am putut-o admira de la balconul de sus a fost deosebită. Am putut vedea tot orașul în toată splendoarea lui. Maia nu a fost prea încântată de acest aspect. Fiindu-i frică de înălțimi, a tot tras de noi să nu cumva să ne apropiem prea mult de margine. Biletele se cumpără de la intrarea în turn și doar lunea era închis în timpul sezonului.

Scara acoperită a școlarilor

După ce am coborât din turn, am mers să urcăm și noi scara acoperită a școlarilor. Această scară avea 300 de trepte, dar în prezent mai are 175. Scara a fost acoperită cu scopul de a proteja elevii când mergeau la Școala din deal. Ne-a făcut plăcere să urcăm scara și să ne imaginăm cum era pentru copiii acelor vremuri. Odată ajunși în deal, am putut vedea Biserica din deal, Școala din deal, cimitirul și turnurile. Tot acolo am găsit un drumuleț îngust pe care ne-am putut plimba. După câteva poze și după ce ne-am săturat de admirat priveliștea, am coborât cele 175 de trepte și ne-a plimbat pe străzile frumoase ale Cetății Medievale Sighișoara.

scara acoperita sighisoara

Plimbându-ne prin piață, am observat un manechin urât în fața unei clădiri. Așa am descoperit Casa groazei. Prețul biletului a fost 15 lei de persoană, iar experiența foarte plăcută. Nu ni s-a dat voie să fotografiem și să vă arătăm și vouă, dar vă spun că Casa Groazei este ceva de speriat. Bine… în limite normale, dacă a putut intra și Maia, care are 7 ani. În Casa Groazei ni s-a oferit lanterne, iar un ghid ne-a plimbat prin câteva camere întunecate și ornate înfricoșător de-a dreptul, în timp ce din boxe se auzeau diferite zgomote înfiorătoare.

În Sighișoara se mai pot vizita diferite biserici sau clădiri, dar noi ne-am limitat la Cetatea Medievală, din dorința de a vedea și alte orașe interesante în timpul scurt pe care l-am avut la dispoziție.

Vouă vă place Sighișoara? Ați reușit să vizitați Cetatea Medievlă?

You may also like...

16 Responses

1. Dana spune:

Un oras minunat care m-a impresionat si pe care vreau sa il revad.

2. Eva Anca spune:

Foarte frumos! Și eu am fost de câteva ori la Sighișoara și tare îmi doresc să mai merg.

3. anasylvi spune:

Multe locuri frumoase acolo! Fain articolul!

4. Silvia spune:

Frumos articolul tău!!!

5. Otilia Dima spune:

E foarte frumos acolo. Am fost și eu o dată, pe atunci fără Natalia. Mi-ar plăcea să revin cu ea.

6. Ioana spune:

Nu am fost si nu stiam ce inseamna acest oras. Pare interesant.

7. Mirela Marin spune:

Am citit și văzut multe despre Sighișoara și îmi doresc să ajung și eu măcar o dată!
    Am reținut informațiile, mai trebuie să includ destinația în traseu.

8. Sighișoara este un oras minunat, dar pana acum am reusit sa il vad doar in poze, prin ochii celorlalți. Iti multumesc pentru informațiile din articol.

9. Almona spune:

Sighișoara este printre puținele locuri din țară în care n-am ajuns. Prin ochii tăi, e mai frumoasă decât mi-o imaginez.

10. Illusion spune:

Mulțumesc pentru plimbarea virtuală! Din păcate nu am reușit să ajung la Sighișoara, sper să ajung cândva 🙂

11. Ioana Vlad spune:

M-am indragostit de Sighisoara acum vreo 20 de ani cand am fost la primul festival medieval, si de atunci imi place mereu sa revin in porasul cetate!

12. Ador orasul dar inca nu am ajuns la festivalurile din el. Am intrat in biserica tocmai cand se canta. Nu am inteles nimic dar imi placea melodia.

13. N-am mai fost de ani buni in Sighisoara. Asa un dor mi-ai facut.

14. Georgiana spune:

Sighisoara e atat de frumoasa! Am fost si eu de doua ori si mai am de gand sa merg ❤️

1. 3 iunie 2020

[…] Un tricou barbatesc cu iz de vacanta! […]

2. 6 august 2020

[…] ne-am tot plimbat prin țară și am văzut locuri foarte frumoase, încă mai am pe listă câteva locații care par de vis și pe care sper să le bifez cât de […]