Pizza de post / Pizza de dietă

Nu știu dacă v-am mai spus că în ultima vreme am tot făcut pizza acasă. Mereu ne-a plăcut, dar nu o făceam foarte des, preferând de multe ori să mergem în oraș și să ne bucurăm de câteva momente de relaxare. Totuși, în ultima vreme, lui Albert i s-a pus pata pe pizza. Mereu cere pizza, așadar, mă conformez atunci când nu găsesc cale de ieșire 🙂 . De obicei, fac câte o tavă mare și mâncăm cu toții. Dar, la ultima comandă, am avut preferințe. Albert și Armin mănâncă cu orice, dar Maia a vrut fără măsline. Iar eu am vrut cu ceapă roșie ( așa cum am mâncat la un local nou în oraș și mi-a plăcut foarte mult) și fără carne sau brânză, deoarece comanda de pizza s-a nimerit în una din zilele în care am ales să consum mâncare mai slabă din punct de vedere caloric, pentru controlul greutății. Așadar, am făcut 4. În articolul de astăzi vă voi prezenta varianta mea de pizza de dietă, care poate fi și o pizza de post grozavă în perioada postului.

Recunosc că de fiecare dată când ieșeam undeva și vedeam pe cineva comandând pizza vegetariană, mă strâmbam în sinea mea. Nu puteam înțelege de ce ar alege cineva așa ceva 😀 . Dar, în perioada în care am ținut Rina mi-am făcut curaj să încerc și variante de pizza fără carne sau brânză și, surprinzător, mi-au plăcut.

Pizza de dietă / Pizza de post – rețetă simplă

Pentru a face o pizza de dietă pentru o persoană am avut nevoie de puține ingrediente:

  • 200 grame apă
  • 300 grame făină
  • Jumătate de plic de drojdie uscată
  • O linguriță rasă de sare
  • Opțional, 2 linguri de ulei. Eu nu le pun atunci când îmi cântăresc caloriile și iese foarte bine și așa.

Ce am pus pe pizza:

  • O ceapă roșie de mărime medie, tăiată solzișori
  • Jumătate de cană de ciuperci felii
  • Jumătate de cană de măsline negre fără sâmburi
  • 3 – 4 linguri de sos de roșii cu busuioc
  • praf de usturoi
  • Sare
  • Piper

Cum pregătim aluatul de pizza:

Punem făina într-un bol și o amestecăm cu sare. Facem o gaură în mijloc și turnăm acolo apa și drojdia. Lăsăm puțin să se activeze și ne apucăm de frământat, până totul este încorporat și avem un aluat dens. Acum este momentul să încorporăm și uleiul. Apoi, acoperim aluatul și îl lăsăm să își dubleze volumul.

După ce și-a dublat volumul, îl întindem frumos în forma dorită și îl așezăm în tavă. Punem sosul de roșii cu busuioc, îmbogățit cu puțin praf de usturoi, sare și piper, iar apoi îl întindem pe toată suprafața pizzei. Peste sos, punem uniform restul ingredientelor.

Introducem tava la cuptor și lăsăm pizza de post să se coacă, până se rumenește ușor. La mine a durat cam 15 minute, la 200 grade, funcțiea ventilator.

Asta e tot! Eu am stropit-o cu puțin sos dulce – picant, cumpărat de la Lidl și a fost perfectă.

You may also like...

15 Responses

  1. Eva Anca spune:

    Arata tare bine si tentant. Eu nu fac pizza acasa, pentru ca orice reteta am incercat nu mi-a iesit bine, asa ca prefer sa o comand, macar scap si de munca. :))))

  2. Si noi facem des pizza. Mai ales ca cei mici au inceput sa o refuze pe cea cumparata, dupa ce au mancat facuta de mine. De post nu am gustat niciodata.

  3. Carmen spune:

    Fiica mea vrea doar pizza de dietă. Cu măsline și porumb și atat. Țin și eu dietă cu ea că nu poate manca o pizza singura :))

  4. Soluții sunt mereu! Si eu mananc pizza de dieta pentru ca nu consum carne

  5. Ce bine arata, chiar mi-ai făcut pofta 🙂 îmi place mult pizza de post.

  6. Simona Banica spune:

    Foarte buna si eu sunt la dieta

  7. Denisa spune:

    Arata foarte bine. Trebuie sa facem si noi reteta neaparat.

  8. Silvia spune:

    Multumesc pentru rețetă, o să încerc!!!!

  9. Mihaela spune:

    O sa incerc si eu reteta ca mi-ai facut pofta de pizza. Arata delicios!

  10. Ana Maria B spune:

    Arata foarte bine. Aproape la fel fac si eu blatul si iese delicios. Cu toate ca este dietetica are ingrediebte delicioase.

  11. carmen alexa spune:

    Acelasi gand il aveam si eu inainte cand ma gandeam ca ar alege cineva pizza vegetariana… si uite ca am ajuns si eu sa savurez asa ceva. Si chiar sa recomand! Spor la gatit sa avem 🙂

  12. Marin Mirela spune:

    Nu am mai făcut de foarte mult timp pizza ăn casă și nici nu am mai mâncat în oraș.
    Dar mi-ai făcut așa mare poftă, încât mâine mi-am propus în plan să fac pizza de post după rețeta ta.

  13. Elena CM spune:

    Exact la fel fac și eu aluatul. Iese foarte bun și pufos.

  14. Am incercat si eu o multime de astfel de retete in perioada postului. Si chiar au fost apreciate si de ceilalti din familie care nu mancau de post. Arata delicioasa!

  15. Dana spune:

    Arata minunat pizza ta de dieta/post.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *